piątek, 18 sierpnia 2017

Back to school - DIY zeszyty


Szkoła zbliża się wielkimi krokami. Trzeba zaopatrzyć się w przybory szkolne. Ja uwielbiam robić własnoręcznie różne przedmioty. W tym roku postanowiłam sama zrobić zeszyty. Dla mnie bardzo ważną rzeczą w roku szkolnym jest mieć ładne, estetyczne zeszyty w moim stylu, a akurat takie zwykle są dość drogie, więc zrobię je sobie sama i przynajmniej będę miała takie niepowtarzalne ;) A nawet jeśli nie chodzisz już do szkoły zachęcam Cię do przeczytania tego posta bo przecież zeszytów nie używa się tylko w szkole :)


1. Arbuz


Jest to chyba mój najłatwiejszy do wykonania projekt. Będziecie do niego potrzebowali oczywiście zeszyt (ja preferuję sztywne okładki, wiem że takie są cięższe, ale trudniej je zniszczyć, a przy własnoręcznie robionych zeszytach należy dbać o wytrzymałość) i tu macie dwie opcje: możecie albo na karce A3 z bloku technicznego namalować ten "wzór" akwarelami, jak ja to zrobiłam lub przykleić kartki różnych kolorów oraz z czarnej wyciąć pestki. Jeśli chodzi o metodę, którą ja wybrałam to tak: Na początek wytnijcie z kartki A3 wymiar rozłożonego zeszytu z DUŻYM ZAPASEM! Uwierzcie mi, lepiej wyciąć za duży kawałek niż za mały o czym napiszę pod następnym projektem. Później przyklejcie kartkę taśmą malarską i malujcie. Ja górną część zrobiłam ombre od czerwonego do różowego. Następnie mała biała kreska, a później wymieszałam ciemny zieleń z jasnym. Po wyschnięciu namalowałam czarnym kolorem pestki. Gdy całość wyschnie odklejcie taśmę malarską (ostrożnie żeby nie porwać kartki), przyłóżcie ją do zeszytu i przyklejcie. Polecam klej typu magic. Jest moim zdaniem lepszą opcją niż taśma dwustronna, której użyłam w następnym projekcie. Wszystko dokładnie podociskajcie, usuńcie zbędny papier zostawiając około 1 - 2 cm zapasu, odetnijcie rogi i przyklejcie jak na zdjęciu. Starajcie się przy tym mieć czyste ręce żeby nie pobrudzić kartki tak jak ja.


Jak pewnie zauważyliście w miejscu, w którym przyklejone są kartki odcięłam papier, ponieważ ciężko byłoby go tam przykleić. I to tyle jeśli chodzi o arbuza, 
ale przeczytajcie posta do końca, bo na końcu znajdziecie mój sposób na utrwalenie zeszytów ;)

2. Galaxy wzór z napisem



To mój ulubiony projekt z tej listy, tylko niestety trochę mi nie wyszedł, a to właśnie dlatego, że wycięłam za mały kawałek papieru i na dodatek przykleiłam go taśmą dwustronną, która się odkleja. No dobra, przejdźmy do konkretów. Po przyklejeniu wyciętej kartki taśmą zacznijcie malować wzór galaxy. Polecam nakładać akwarele od najjaśniejszego różu do najciemniejszego granatu. Nałóżcie
kilka warstw czekając na wyschnięcie każdej z nich. Gdy uznacie, że już podoba Wam się uzyskany efekt zaczekajcie, aż wyschnie, a następnie nałóżcie na starą szczoteczkę do zębów białą farbę akrylową - nie akwarelową, możecie trochę ją rozwodnić i popryskajcie kartkę. Jeśli uznacie, że jest za mało tych "gwiazd" zróbcie więcej małym pędzelkiem tą farbą lub białym żelopisem. Gdy do końca wyschnie przyklejcie kartkę do zeszytu tak samo jak przy poprzednim projekcie i jeśli chcecie możecie zrobić farbą akrylową lub żelopisem napis.

3. Marmurowy wzór


Jeśli masz kolorową drukarkę ten projekt będzie dla Ciebie prostszy. Wystarczy żebyś wydrukował marmurowy wzór, przykleił do zeszytu, a następnie odpowiednio wyciął kolorową i przykleił na to. Ja niestety takiej drukarki nie posiadam, więc namalowałam wszystko sama, Wy możecie zrobić tak samo. Po przyklejeniu kartki znaczcie miejsce, w którym będziecie malowali marmur 
i to, które wypełnicie innym kolorem, na przykład różowym. Wyszukajcie w internecie zdjęcie białego marmuru i spróbujcie go odwzorować akwarelami na zeszycie. Potem drugą część pomalujcie farbą akrylową, na przykład różową. gdy wyschnie odklejcie taśmę, przyklejcie kartkę do zeszytu, dotnijcie, doklejcie i gotowe!

4. Ananas


W tym projekcie wszystko wykonałam akrylem. Pomalujcie kartkę na przykład na zielono, gdy wyschnie namalujcie ananasa i napis, a na koniec serduszka. Jednak przed namalowaniem ananasa radzę Wam zaznaczyć na kartce obszar przedniej okładki, aby wiedzieć, w którym dokładnie miejscu usadowić owoc. Zaczekajcie aż całość wyschnie i przyklejcie kartkę do okładki zeszytu jak to pisałam pod poprzednimi projektami.

Co zrobić by nasze zeszyty były bardziej trwałe?


Kiedy powiedziałam mojej koleżance, która w zeszłym roku również ozdabiała sobie zeszyty szkolne, że w tym roku szkolnym chcę je zrobić własnoręcznie, ona odpowiedziała mi, że takie zeszyty się łatwo brudzą. Później oglądając moje kupione zeszyty z poprzedniego roku stwierdziłam, że niektóre są strasznie zniszczone mimo, że dość dobrze o nie dbałam. Zaczęłam się zastanawiać jak by utrwalić okładki tych moich zeszytów DIY, ale w internecie nigdzie nie natknęłam się na coś takiego. I wpadłam na pomysł: lakier akrylowy (można go kupić w sklepach z akcesoriami do decoupage, powinien być dostępny np. w Empiku). Sprawdziłam i okazało się, że na akwarele również działa. Tylko jedna przestroga: jeśli postanowicie wykonać te zeszyty i utrwalić je lakierem akrylowym pamiętajcie żeby Wasze zeszyty dobrze wyschły. Ja tym sposobem rozmazałam czarne pestki na arbuzowym zeszycie.


To tyle z mojej strony. Zachęcam Was do zrobienia sobie własnych zeszytów. Napiszcie w komentarzach jak Wam poszło i jeśli znacie inne sposoby na utrwalenie zeszytów podzielcie się tym. Powodzenia!
Tosia :D


9 komentarzy:

  1. Piękne zeszyty, Tośka! Jestem pod wrażeniem kolorów gwiaździstego nieba i Twojego własnego efektu marmuru:O A co do utrwalania, to przypomniało mi się, że kiedyś obkładałem podręczniki taką przezroczystą naklejką, którą można było kupić w dużych arkuszach. Może i w przypadku zeszytów zdałoby to radę. Pozdrowienia!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są super. Sam widziałem je w akcji bo chodzę... niestety chodziłem z tosią do klasy

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne Antosiu.
    Życzę Tobie, żeby każdy dzień w nowej szkole był tak piękny i kolorowy jak Twoje zeszyty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widać można zrobić nawet dużo bardziej porządne zeszytu na własną rękę niż te kupowane w sklepie :) Do takich zeszytów na pewno będziesz mieć dużo większy szacunek niż do tych zwykłych za złotówkę z supermarketu

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widać i samemu można zrobić bardzo fajne zeszyty. Jak dla mnie dobre zastosowanie miałaby tu bindownica https://somax.eu/189-bindownice dzięki której możemy sczepiać wszystkie kartki ze sobą i robić również własne zeszyty.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie też do zabezpieczania nadaje się wikol/klej do drewna

    OdpowiedzUsuń
  7. 44 yr old Account Coordinator Ferdinande Babonau, hailing from Leduc enjoys watching movies like Stargate and LARPing. Took a trip to Zollverein Coal Mine Industrial Complex in Essen and drives a Ford GT40. siec

    OdpowiedzUsuń