czwartek, 16 lutego 2017

Motywacja... Gdy ci jej brak


Czasem nie mamy motywacji. Chcemy odpocząć, ale w środku coś nas drąży i przypomina o tym, że mamy coś do zrobienia. I zamiast odpoczywać siedzimy w piżamie na nie pościelonym łóżku i przeglądamy facebooka, czy youtube, ale wciąż mamy poczucie, że trzeba coś zrobić.
Mamy wtedy trzy opcje:

1. Siedzieć w tym miejscu, w którym siedziałeś i robić to co robiłeś. Ale co ci to da? Nic. Ciągle będzie cię męczyć poczucie, że trzeba coś zrobić. Jest to najgorsza opcja jaką możecie wybrać. 2/10 nie polecam.

2. Weź się w garść! Odłóż telefon, pościel łóżko, ubierz się i weź do roboty! Poświęć ten czas jaki akurat masz na to, co miałeś zrobić! Jak mówiłam, nie zawsze jest motywacja. Najważniejszy jest ten pierwszy krok. Wszystko zależy od Was i waszego myślenia. Jeśli nie potraficie znaleźć w sobie tej motywacji, przejrzyjcie sobie cytaty motywacyjne (przypominam, że na moim blogu też jest ich trochę). Niektóre z nich przemawiają do mnie, może wy też sobie jakieś znajdziecie.

Ja zrobiłam sobie "Kopertę pozytywnych myśli". Noszę ją w plannerze, którego mam zawsze przy sobie, a w jej wnętrzu są karteczki z moimi ulubionymi myślami (nie tylko tymi związanymi z motywacją). Zrobiłam ją z myślą o właśnie takich chwilach, w których brak mi motywacji. Możecie skorzystać z mojego pomysłu.

3. Jest jeszcze trzecia opcja. Nie najlepsza, ale też nie najgorsza. Jeśli naprawdę nie masz motywacji to sobie odpuść. Doprowadź się do porządku i zajmij czymś, co sprawia ci przyjemność lub cię zrelaksuje (w poprzednim poście znajdziecie moje sposoby na relaks). Znalazłam taką myśl, która bardzo mi się podoba i się z nią zupełnie zgadzam "Martwienie nie zabierze jutrzejszych problemów, ale zabierze dzisiejszy spokój". Jeśli nie umiesz znaleźć motywacji to po prostu się zrelaksuj i daj sobie spokój. Ale nie pozwól sobie stać w miejscu i w żaden sposób nie poruszać się na przód, bo w ten sposób nigdzie nie dotrzesz.


Jeszcze jedna pozytywna myśl na koniec:
"Jeśli nie możesz lecieć - biegnij,
 Jeśli nie możesz biec - idź,
 Jeśli nie możesz iść - czołgaj się,
 Ale bez względu na wszystko posuwaj się na przód!"
 - Luther King

Tosia

2 komentarze:

  1. Jak zwykle bardzo inspirujący wpis :D . Może napiszesz coś o prowadzeniu plannera?

    OdpowiedzUsuń